Utazók
Légi utazás
Jogi segítséget és megoldásokat igénylő események a légi utazásnál:
a 261/2004/EK rendelet alapján kártalanítás érvényesítése hoszú késés, járattörlés, beszállás megtagadása esetén.
Kártérítési igény érvényesítése a varsói és a montreali egyezmény alapján
- a járat késése miatt bekövetkezett kár esetében,
- a légi utas sérülése, halála a repülés során
- poggyászkár (elvesztés, sérülés, késés)
Jogi tanácsadás az utazás megkezdése előtt.
Tengeri és folyami hajózás
Az utazók képviselete, kártérítési és kártalanítási igényeik érvényesítése a hajózás során bekövetkezett, a 392/2009/EK rendelet, a 1177/2010/EK rendelet és az athéni egyezményben megállapított esetekben (késés, törlés, baleset, egészség károsodás, partraszállás során bekövetkezett károsodás stb.).
Jogi tanácsadás a hajózás megkezdése előtt, a hajózási szerződés megkötése, értelmezése stb.
Utazási csomag
Tanácsadás és az utazó érdekeinek képviselete a 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet szerinti szerződések megkötésénél.
Az utazó jogainak képviselete az utazási szerződés indulás előtti, illetve az utazás alatti felmondása esetén.
Díjcsökkentés, kártérítési és sérelemdíj igény érvényesítése az utazási szerződés hibás teljesítése esetén.
Tanácsadás és jogi képviselet az utazás során bekövetkezett baleset miatt keletkezett igények érvényesítéséhez.
Segítség a különleges utazások – mint például kalandtúra, sportút, expedíció, tanulással, képzéssel összefüggő utazás – jogi problémáinak megoldásában és az esetleges későbbi konfliktusok megelőzésében.
Szolgáltatók
Utazásszervezők/közvetítők
Az utazásszervező érdekeinek képviselete és érvényesítése a montreali egyezmény, a 261/2004/EK rendelet, a 25/1999. (II. 12.) Korm. rendelet és a 472/2017. (XII. 28.) korm. rendeletek alapján.
Az utazási csomagra, illetve az utazási szolgáltatásegyüttes nyújtására vonatkozó szerződések előkészítése, elkészítése és tanácsadás különös figyelemmel a tisztességtelen szerződési feltételekre és a hátrányos megkülönböztetés tilalmára.
Utazásszervezők és utazásközvetítők jogi képviselete a bíróság, a hatóságok és a békéltető testületek előtt.
Szállodák
Tanácsadás és jogi képviselet szállodáknak a 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet előírásainak alkalmazásával kapcsolatban.
Szállodai szerződések – beszállítókkal, vendégek szállodai magatartását szabályozó feltételek, általános szerződési feltételek – előkészítése és elkészítése.
Felkérés esetén helyszíni tanácsadás a szálloda vendéggel kapcsolatos jogairól, kötelezettségeiről, a jogkövető magatartásról, a vendégpanaszok jogszerű kezeléséről.
Vendég kárigényével kapcsolatban jogi tanácsadás és képviselet.
Publikációk turizmusjog témában
Kötelezhető-e kártérítésre építési baleset miatt a szálloda?
Az építkezések nem átlagos munkahelyek, ugyanis itt több különböző szakmájú munkavállaló dolgozik ugyanazon időben és ugyanazon projekten. Sajnos időszakonként az […]
Fizetésképtelen az utazási iroda, de mi is az a vagyoni biztosíték?
Amikor egy utazó megtalálja a vágyott úticélt, akkor általában szembesül azzal, hogy mennyire sokrétű tudást és tapasztalatot igényel egy 7-10 […]
Ki fizessen a síró gyermek miatt az étteremben?
Köztudomású, hogy a vendéglátóhelyek üzemeltetése sok felelősséggel jár, nagyszámú elvárásnak kell megfelelni és a vendégek számára minden vendéglátóhely élményt szeretne […]
Járhat kártérítés az átszálló utasnak, ha késik a nem uniós légitársaság gépe
Jelentős ítéletet hozott az Európai Unió Bírósága egy átszállásos utazáson elszenvedett járatkésés kapcsán, megváltoztatva azt az eddigi gyakorlatot, hogy egy […]
Bezárt a Lagun Travel, a már befizetett utak sorsa kétséges
Egy utazás, amit akár már egy évvel korábban kiválasztunk, lehet az utasok egy közös döntése, vagy akár ajándék is, de […]
Késett a repülőgép? Ezek a (jog)következményei
2019-ben egy légijárat több mint négyórás késéssel érkezett meg az úti céljára, így az utasok kártalanítás iránti kérelmet nyújthattak be […]
Mi kerüljön a papírra…
Amennyiben egy szálloda vagy utazási iroda szolgáltatást nyújt, számolnia kell az elégedetlen vendéggel vagy utassal, azaz a fogyasztóval. A tudatos […]
Felelősség „mindenek felett”?
Az Európai Unió Bírósága egyik legfrissebb ítéletében, úgy határozott, hogy a repülés alatt minden olyan helyzet balesetnek minősül, amelyben az […]
Voucher itt és ott
A koronavírus járvány miatt minden országban figyelemmel kísérik az ehhez kapcsolódó új rendelkezéseket. Nincs ez máshogy a turizmus szektorban sem, […]
A vendég helyett az állam fizeti az idegenforgalmi adót
A gazdaságvédelmi akcióterv részeként a szállóvendégek helyett az államtól igényelhetik az önkormányzatok az idegenforgalmi adó megtérítését, az üdülőhelyi támogatással ugyanakkor […]
Nem feltétlenül az utazási iroda fizet
Az utazási szerződésekkel kapcsolatos irányadó rendelkezéseket a hatályos kormányrendelet – az uniós irányelvnek megfelelően – tartalmazza. Azonban kérdés, hogy valóban […]
Járattörlés, útlemondás a koronavírus miatt
Kína Hupej tartományának egész területe ma már hivatalosan a nem javasolt célállomások közé tartozik, és egyre több légitársaság függeszti fel […]