Az építkezések nem átlagos munkahelyek, ugyanis itt több különböző szakmájú munkavállaló dolgozik ugyanazon időben és ugyanazon projekten. Sajnos időszakonként az építkezéseken is bekövetkeznek szerencsétlenségek, így történt ez a napokban egy szálloda felújítása során Hévízen. Ilyenkor óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy kötelezhető-e kártérítésre a szálloda tulajdonosa a felújítás során balesetet szenvedett […]
Publikációk
Amikor egy utazó megtalálja a vágyott úticélt, akkor általában szembesül azzal, hogy mennyire sokrétű tudást és tapasztalatot igényel egy 7-10 napos üdülési célú utazás vagy egy 14 napos körutazás megszervezése. Ezért az utazó sokszor a már tapasztalattal és gyakorlattal rendelkező utazási irodához fordul. Azonban az utazási irodák is gazdasági társaságok, […]
Köztudomású, hogy a vendéglátóhelyek üzemeltetése sok felelősséggel jár, nagyszámú elvárásnak kell megfelelni és a vendégek számára minden vendéglátóhely élményt szeretne nyújtani. Azonban ami egy Fejér megyei vendéglátóhelyen történt, arra a vendég valószínűleg rosszízű emlékként emlékezik. A vendég elmondása szerint feleségével és másfél éves gyermekével betért ebédelni egy étterembe, de az […]
Jelentős ítéletet hozott az Európai Unió Bírósága egy átszállásos utazáson elszenvedett járatkésés kapcsán, megváltoztatva azt az eddigi gyakorlatot, hogy egy utas nem támaszthatott az uniós szabályok alapján kárigényt, ha a késő járatot nem uniós légitársaság üzemeltette. Egy utazás során ma már gyakran előfordul, hogy a légitársaság törli a járatot, vagy […]
Egy utazás, amit akár már egy évvel korábban kiválasztunk, lehet az utasok egy közös döntése, vagy akár ajándék is, de a cél minden esetben az, hogy az utasok életre szóló élményt szerezzenek. A tervek és a valóság azonban a vártakhoz képest néha máshogy alakul. Még nem telt el egy nap, […]
2019-ben egy légijárat több mint négyórás késéssel érkezett meg az úti céljára, így az utasok kártalanítás iránti kérelmet nyújthattak be a légitársasággal szemben. A Kúria a közelmúltban hozta nyilvánosságra az üggyel kapcsolatos döntését. Jogi szakértőnk írása. A késésben érintett légijárat egyik kártalanítást kérő utasát nem tántorította el a légitársaság elutasító […]
Amennyiben egy szálloda vagy utazási iroda szolgáltatást nyújt, számolnia kell az elégedetlen vendéggel vagy utassal, azaz a fogyasztóval. A tudatos fogyasztót több fórumon oktatják már, miként érvényesítse igényét a szolgáltatóval, azaz az utazási irodával – akár utazásközvetítővel, akár utazásszervezővel – vagy szálláshely-szolgáltatóval – szálloda, panzió stb. – szemben. A fogyasztónak […]
Az Európai Unió Bírósága egyik legfrissebb ítéletében, úgy határozott, hogy a repülés alatt minden olyan helyzet balesetnek minősül, amelyben az utasok kiszolgálására használt tárgy okozhat fizikai sérülést az utasnak. Egy osztrák bíróságon felmerült kérdésben mondott véleményt az EU Bírósága. A repülőgépen az egyik utas másodfokú égési sérüléseket szenvedett a kiömlő […]
A koronavírus járvány miatt minden országban figyelemmel kísérik az ehhez kapcsolódó új rendelkezéseket. Nincs ez máshogy a turizmus szektorban sem, mely az egyik legérintettebb. Az Európai Unióban az utazásokra vonatkozó egyik legfontosabb jogszabály az utazási csomagokról és az utazási szolgáltatásegyüttesekről 2015/2302 EU irányelv, illetve adott tagállamonként az a jogszabály, amellyel […]
A gazdaságvédelmi akcióterv részeként a szállóvendégek helyett az államtól igényelhetik az önkormányzatok az idegenforgalmi adó megtérítését, az üdülőhelyi támogatással ugyanakkor átmenetileg nem számolhatnak – derül ki a Magyar Közlönyben megjelent rendeletből. A kormány gazdaságvédelmi akciótervének részeként már április elején bejelentette, hogy év végéig felfüggeszti az idegenforgalmi adó (ifa) beszedését. A kedden megjelent […]